Bokrea

Det är så kul att jobba. Var inte så mycket folk idag och det är inte så kul men när det väl sätter igång så är det bara så underbart att jobba i butik. Jag kan inte förstå hur det kan vara så upp och ner (för det mesta älskar jag mitt jobb). Det är inte alltid som det känns så roligt på jobbet. Får man en otrevlig kund behövs det flera stycken för att man ska komma tillbaka. Gick bra på min träff med chefen som jag skrev om. Fick en bra känsla efteråt och det brukar ju vara bra. Hoppas bara att dom inser hur bra verkligen jag är ;) (klart man ska ha självförtroende!)

Kikade på bokrean på Åhlens en sväng efter jobbet. Hittade en mycket rolig bok som vi har pratat om här hemma. Den heter "Den som inte tar bort luddet ska dö!" skriven av komikern David Batra, ni vet skånsk dialekt och indier. Det är en bok där en massa lappar är samlade, från tvättstugor, i affärer, på gatan, på jobbet, ja överallt. Tycker verkligen om den här boken, rolig och så gillar jag att David kommenterar alla lappar så bra. En favorit är denna insändare, "Du som följe med hem i fre. Tog inte bara min oskuld utan även tvättstuge nyckel. Varför? Onödigt. Det här förhållandet saknar kommunikation. /D", är det inte bara för bra? Sen gillar jag även denna lapp, sådana som brukar sitta i mataffärer tex. säljes/önskas, "en wok säljes pga skiljsmässa. Kärringá låg med Arne Svensson på kräftskivan den 18/7 i Malmslätt. 200:- el. högstbj. Rolle". Tänk att folk sätter upp lappar om vad som helst. Kan verkligen rekommendera denna bok, om ni inte vill köpa den så smygläs lite i den på Åhlens, lovar att ni kommer att gå ut med ett leende på läpparna.

Nog om detta, sägen känns som ett bra alternativ nu...

Kommentarer
Postat av: Kicki

I have somw news!!! du kommer dö... vi måste hitt på nåt snart

2008-09-26 @ 09:13:00
URL: http://kiks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar du den boken, börja läsa argalappen.se! Där finns alla såna där lappar, helt gratis också ;) DU sugar, jag kommer till Ume nästa helg! Dejta? xoxo / I

2008-09-26 @ 09:20:52
URL: http://chicksan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0